“Ik zie dat er zich een verhaal afspeelt op mijn school”
Deany Koster wil van betekenis zijn en dit traject sloot daarbij aan.
“Eerst werkte ik in het bedrijfsleven. Een paar jaar terug koos ik bewust voor het onderwijs: ik wilde wat anders, iets waarbij je echt van betekenis bent. Nu ben ik dus schoolleider en doe ik ertoe in de levens van onze leerlingen. Ik vind het nog wel lastig om met het team tot een visie te komen. Om ondernemend naar buiten te zijn, moet je binnen beginnen. Vaak blijken we dingen te doen omdat we ze altijd zo deden. Dan heerst toch de waan van de dag.
Toen ik aan dit traject begon was ik zoekende. Ik zie nu beter dat er zich een verhaal afspeelt op mijn school en welk dat is. Tevens ben ik meer bewust van wat mijn rol daarin is en hoe ik die tot een goed einde kan brengen. Ik heb ook meer zicht op welke hulpmiddelen ik daarvoor in kan zetten. Verder zie ik dat er meerdere verhaallijnen door onze school lopen, waar ik als schoolleider wat mee moet.
Momenteel ben ik bezig met visietraject, maar door dit leertraject besef ik dat voor een goede invulling hiervan ook de stemmen uit mijn omgeving nodig zijn. Daar gaan ik nu mee aan de slag.”